Skip to main content

Nová krev na scéně 2021

MÍŠENSKÁ

Saze a dým: Míšenská

Jeden dokonalý model, čtyři poschodí, čtyři staletí a čtyři členové kominického bratrstva, záhadní hybatelé lidskými osudy, či jen vypravěči skutečného příběhu, kteří zjeví několika málo vybraným divákům osud jednoho domu a dvou slavných pražských okultistů. Sláva a pád „Pražského ďábla“ Jiřího Arvéda Smíchovského a „španělského granda z Kutné Hory“ Felixe Achille de la Cámara del Campo y del Padrone.

Autor: Adolf Mendelhof a kol.
Dramaturgie: Adam Mensdorff-Pouilly
Scénografie: Rufina Bazlova
Účinkující: Edita Valášková, Adolf Mendelhof, Daniel Horečný, Šimon Dohnálek

50 minut / v češtině

O divadle:
Saze a Dým je skupina pěti aspirantů vysokého učení kominického a svobodného umění mestkominiářského, kteří se poprvé setkali při svém studiu alternativního a loutkového divadla na DAMU. Tato nalézá se se středovou souměrností přesně naproti vysokému komínu domu v Míšenské, bereme-li za střed špičku Staroměstské mostecké věže. Po letech sbírání materiálů, které započal bezděčně již před studiem na DAMU, oslovil Adolf Mendelhof své kolegy ze skupiny Sleď pod kožichem (Editu Valáškovou, Šimona Dohnálka a Rufinu Bazlovou) a Daniela Horečného, s nimiž po zdárné iniciaci započal evokaci a advokaci genia loci domu v Míšenské ulici 3, jehož slávu Saze a Dým zavázali se šířit do světa neotřelým způsobem animačním.

www.dramalabel.com

BACK TO ANTWERP

Eva Rezová: Back to Antwerp

„Vzpomínka, ohlédnutí se, zpověď z půlroční stáže v Antverpách. Pocit neznáma, ohrožení, strachu a nejistoty. Odhodlání, poznání, euforie, vytrvání, vděčnost a poděkování.“

Choreografie: Eva Rezová
Účinkují: Michaela Dzurovčínová, Jana Maroušková, Natalia Metodijeva, Martin Vokal, Jakub Domorád
Sound design: Jakub Domorád
Projekce: Adela Křižovenká
Kostým: Polina Akhmetzanova
Light design: Tomáš Morávek
Produkce: Anna Němcová, Natálie Večerníková

Podporovatelé: HAMU

30 minut, v češtině

Foto: 
Vojtěch Brtnický

NOV

THIRD // SPACE: NOV

Cesta do kolektivního nevědomí začíná zrozením. Vede temnými kluzkými stezkami až na dno duše, kde se setkáváme se svými strachy, pochybnostmi, dilematy, a především sami se sebou. Čeho se nejvíc bojíme? Jaké je uvidět sebe sama ve světlech projíždějících tramvají za okny potemnělé synagogy?

Experimentální inscenace nov, inspirovaná sibiřským svědectvím o zrodu šamana, nahlíží škvírkou dveří do hlubin lidských běsů a zve diváky k setkání se strachy, které jsou jen a jen jejich, a přece všem společné. Padesátiminutový výlet na odvrácenou stranu měsíce nabízí možnost otevřeného dialogu s obavami, které stále intenzivněji volají o vyslyšení.

Autoři: Martina Dobiášová – Aneta Fodorová (volně na motivy knihy Liščí žena: Mýty a legendy sibiřských národů Ondřeje Pivody)
Režie: Martina Dobiášová
Dramaturgie: Aneta Fodorová
Umělecká supervize: Vojtěch Bárta
Scéna: Matěj Sýkora, Michal Kindernay a kol.
Kostýmy: Jana Hauskrechtová, Matěj Sýkora, Adequate stuff
Výtvarná konzultace: Juliana Höschlová
Zvuk: Michal Kindernay
Audiovizuální zpracování: Michal Kindernay, Dominik Žižka
Produkce: Barbora Fremlová
Technická asistence: Vojtěch Nebeský
Hrají: Žofie Blechová, Jana Hauskrechtová, Marta Vítů

Podporovatelé: Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR

Projekt vznikl ve spolupráci s Chemickým divadlem. Děkujeme organizaci Nová síť za podporu a poskytnutí prostoru ke zkoušení a organizaci SE.S.TA – Centrum choreografického rozvoje za umožnění rezidenčního pobytu. Velký dík patří spolku Krajinou přílivu a Václavu Špalemu za veškerou podporu a možnost pracovat v prostorách Libeňské synagogy.

50 minut, v češtině

Foto: Veronika Poslední

 

ÁRBAKKINN

MANUS Art Collective: Árbakkinn

Krajina jako tělo, tělo jako krajina. Čas, který nerušeně plyne, vzdálený času, jak jej prožíváme. Tělo je vnímáno jako součást celku. Je součást přirozenosti, krajinou svého druhu, která chce být tvrdá a nesmlouvavá jako betonové domy a architektura, která ho obklopuje. Pocity, citlivost a inteligence nás váže k přírodě silněji, než si uvědomujeme. Člověk je hmotou, která svým zásahem přetváří krajinu a hledá si své místo.

Choreografie, koncept: Štěpána Mancová
Účinkují: Šimon Klus, Šárka Říhová
Hudba: Konstantin Wolkenstein
Choreografická spolupráce: Eva Stará
Light design: Josef Malík

Podporovatelé: Ministerstvo kultury, koprodukce DW7, Studio ALTA

38 minut, jazykově bezbariérové

Foto: Votěch Brtnický

 

NENÍ TO HRAČKA

SZ² taneční grupa: Není to hračka

Představení vzniklo na základě vlastních prožívaných emocí a kladení si existencionálních otázek. V dětství je pro nás každý den novým dobrodružstvím, nebojíme se objevovat nepoznané, vrháme se po hlavě do situací, nad kterými bychom v dospělosti příliš uvažovali, až bychom si to rozmysleli a raději se vrátili zpět do naší komfortní zóny. Jako děti si vytváříme imaginární svět, který je pro nás druhou realitou, která se však v průběhu našeho dospívání vytrácí a společnost nás nevědomě formuje ke svému vlastnímu obrazu. Stává se z nás produkt uzavřený do každodenně opakované rutiny.

Tvůrčí tým: Eduard Adam Orszulik, Barbora Rokoszová, Jakub Hřebíček

28 minut, jazykově bezbariérové

Foto: Ivana Marija Hope

PĚT KNIH

Vendula Tomšů, Ian Mikyska: Pět knih

Performance Venduly Tomšů a Iana Mikysky provede diváky časy vesmíru, planety i přítomnosti, a to za pomoci knih, zvuků, poezie i vlastního dechu. Projekt vznikl za podpory KALD DAMU. Představení má omezenou kapacitu 12 diváků.

Tvůrčí tým: Vendula Tomšů, Ian Mikyska

Podporovatelé: KALD DAMU

30 minut, v češtině i angličtině

Foto: Monika Abrhámová

 
Zpět na přehled